Vet ej hur uppgörelsen mellan rederi och kommun ser ut. Men kommunen kan naturligtvis på egen hand ta kontakt med Transportstyrelsen om de känner för det.
TS uppger ju att de kommer men, ja redaren måste ju höra av sig själv då denne är beställaren.
Såvida det inte rör sig om en bareboat charter men det verkar mer vara vanlig upphandlad trafik.
TS kommer bara på beställning av sin kund inte av tredje man. Sen är ju detta mediauppgifter också och tro inte på hälften av det du läser. I vilket fall som helst har de nu fått grönt ljus och kan köra på.
Det händer grejor i Karlstad
Re: Det händer grejor i Karlstad
Fredrik Ahlman
Re: Det händer grejor i Karlstad
Man ska inte lita på Media skriver "Kapstans" men jag tror nog att det är viktigt.
En "MURVEL" kan ju rota rätt på saker som vanliga läsare inte har en chans att
komma i kontakt med. Kanske en orsak till att "OMEGA" blev kollad.
Jag undrar hur mycket du skriver, som du hämtat från media.
Tror inte en "Murvel" på en lokaltidning törs skriva för mycket osanning.
Bilden på "OMEGA" är en vacker avslutning på äventyret som vi hoppas
är under kontroll nu och att inget händer.
olof
Re: Det händer grejor i Karlstad
Kanske inte att en lokaltidning skriver osanning men de kan av naturliga skäl inte vara experter på alla områden då enbart de större medierna har special/fackområdes reportrar. Därav finns risken för att fel uppgifter kommer ut för att man inte känner branschen och de specifika frågor som gäller för den. Sjöfarten är också till mångt och mycket en komplex bransch.
Många gånger rapporterar medier fel saker. Såsom tex när kryssningsfartyget Costa Allegra fick maskinhaveri så höjdes upprörda röster i media om hur knepigt den franska trålare uppförde sig som vägrade lämna över bogseringen till en snabbare bogserbåt. De tyckte detta var konstigt och slog upp rubriker, medan det egentligen är självklart. No treat-No Pay, Llloyds Open Form gällde där.
Så man måste sålla information från media.
Många gånger rapporterar medier fel saker. Såsom tex när kryssningsfartyget Costa Allegra fick maskinhaveri så höjdes upprörda röster i media om hur knepigt den franska trålare uppförde sig som vägrade lämna över bogseringen till en snabbare bogserbåt. De tyckte detta var konstigt och slog upp rubriker, medan det egentligen är självklart. No treat-No Pay, Llloyds Open Form gällde där.
Så man måste sålla information från media.
Fredrik Ahlman