HMS Barösund (MUL 19)

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

HMS Barösund (MUL 19)

Post by Magnus Wadell »

Barösund som såldes av FMV 2005 hamnade hos en familj i Athen, Grekland. De har nu slutfört sitt arbete med att bygga om henne till yacht. Här ser vi ett par före-efter bilder.
Attachments
Barsund-finished.jpg
Barsund-finished.jpg (148.37 KiB) Viewed 15509 times
Barösund.051002.106.jpg
Barösund.051002.106.jpg (156.55 KiB) Viewed 15510 times
BaroundBB.jpg
BaroundBB.jpg (165.34 KiB) Viewed 15510 times
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Post by Husum »

Hej
Snyggt bygge, skulle man haft råd med att ha. :)
hälsar
Håkan Sundström
User avatar
KRNI
Posts: 289
Joined: 28 Jan 2005, 18:08
Location: Stockholm
Contact:

Post by KRNI »

Kul att man lyckats göra en någorlunda snygg ombyggnad, passar henne fint.

/KRNI
Som har vart på HMS Skramsösund (MUL17)
User avatar
Hemlin Jr.
Posts: 26
Joined: 25 Feb 2005, 21:22
Location: Göteborg
Contact:

Post by Hemlin Jr. »

Ja, bara att hålla med föregående talare, blev faktiskt ganska bra. Vad gick hon för Magnus?
Ola Kvarnström
Posts: 37
Joined: 17 Oct 2005, 13:52
Contact:

Post by Ola Kvarnström »

ja det var ju riktigt snyggt! Jag var under ett flertal år på systerfartyget Arkösund och det är klart att tankarrna fanns hur man skulle kunna bygga något snyggt av en Mula - de var ju ganska billiga , har för mig att Barösund såldes av FMV för under miljonen., men en Mula är i grunden ful så tankarna slogs bort.. men här har de ju lyckats! Vore kul att se insidan av henne för där måste de väl gjort något också??
Hjälp mig med all info som tänkas kan om gamla kustbevakningsfartyg
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Post by Magnus Wadell »

Hemlin Jr. wrote:Ja, bara att hålla med föregående talare, blev faktiskt ganska bra. Vad gick hon för Magnus?
"En bra slant" :wink:
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Post by Magnus Wadell »

Inredningen är fortfarande under konstruktion "nothing presentable yet". Återkommer till ämnet när vi fått något nytt.
mosshoppan
Posts: 1
Joined: 28 Jan 2009, 20:28

Re: HMS Barösund (MUL 19)

Post by mosshoppan »

HEJ,
Kul att se lite bilder, det var jag som ledde ombyggnaden av Barösund på Marinvarvet Fårösund ---- och därefter var Chief för en tid --- det var ett långt projekt ca två år --- och med en prislapp på över 22 milioner (1990)--- så att sälja henne för en miljon var nog billigt --- åkte en tur med henne och den förre ägaren i sthls skärgård en tid innan hon såldes --- synd att hon lämnade Sverige ---men det verkar vara en fin ombyggnad -- du som har info om ombyggnaden -- vore kul att veta lite mer.

GMY// CM
Böll
Posts: 104
Joined: 05 Feb 2008, 01:51
Location: Hindås

Re: HMS Barösund (MUL 19)

Post by Böll »

Verkar ju inte va nån ombyggnad,däremot påbyggnad,ser mkt trevlig ut........
charlie
Posts: 1
Joined: 12 Oct 2009, 21:57

Barrösund

Post by charlie »

I slutet av 60 talet låg jag på Mul 19, visserligen mot min vilja. Från obefintligt har båtintresset blivit mycket större. När jag av olika orsaker kom på fallrepet fick jag se var Mul 19 har tagit vägen, tänka sig .... Gick hon för egen maskin dit? Satt dom gamla Nohab dieslarna i då . Vad skulle flaggjunkare Vedin ha sagt om det? En snål gubbe tyckte man då som man fick laga mat åt på söndagarna uppe i Vaxholm, fast nu är man nog minst 15 år äldre än vad han var då.....Vi tyckte det var konstigt att vi skulle kalla honom flaggjunkare när han var kapten på båten! Det hände mycket roliga saker som jag kan återkomma till så småningom. mvh Charlie
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Re: HMS Barösund (MUL 19)

Post by Magnus Wadell »

Fick ett meddelande från en mecklare som just sålt Lady Vista/MUL 14.
(http://www.buyexploreryachts.com/broker ... vista.html)

Det påminde mig om att ladda upp lite bilder sista svenska ägaren tog tidigare i år:
Attachments
8 ny akter nedre (2).JPG
6 kök (2).JPG
SDC10122.JPG
SDC10078.JPG
SDC10034.JPG
Post Reply