Säljes: Ankarspel och rostfritt roder

Marknadsplats för reservdelar och föremål relaterade till ombyggnaden av fartyg.
Endast privatannonser
Post Reply
gunne
Posts: 25
Joined: 08 Sep 2011, 11:18

Säljes: Ankarspel och rostfritt roder

Post by gunne »

Jag håller på att gör ett smärre ansiktslyft på Stor-Erik (http://stor-erik.com) och har fått lite delar över. Är det nån som vill köpa?

Ett ganska stort ankarspel enligt bild nedan.
Image

Ett rostfritt roder ca 2x1 meter inklusive järtstock och lagring etc.
Image

Om nån är intresserad så hör av er så kan jag ta mer mått etc.

[email protected]
070-7191318
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Säljes: Ankarspel och rostfritt roder

Post by Fredrik »

Nu vet jag inte vad du planerar men ankarspel är både knöliga och dyra saker att byta ut. Tänk på att kättingen ska passa, och att själva ställningen ska orka med ankaret plus kättingen. Hitta ett likvärdigt eller större kan bli en mycket dyr historia. Och väljer du ett mindre spel riskerar du få ett skönhetsankare som inte gör jobbet när du behöver det.
Sen varför gör du dig av med rodret, ska du inte ha roder på skutan?
gunne
Posts: 25
Joined: 08 Sep 2011, 11:18

Re: Säljes: Ankarspel och rostfritt roder

Post by gunne »

Jag har ett annat ankarspel som passar bättre estetiskt och är lite mindre, men dock tillräkligt stort. Detta blev över från en donatorbåt som inte finns längre. När det gäller rodret så bedömde jag att det var bättre att laga det befintliga rodret än att modifiera så att detta passar.

Just nu står grejjerna och skräpar på akterdäck och det är inte hållbart speciellt länge till. Nån som är intresserad eller har tips på var jag kan leta efter någon som vill ha sakerna?
gunne
Posts: 25
Joined: 08 Sep 2011, 11:18

Re: Säljes: Ankarspel och rostfritt roder

Post by gunne »

Ankerspelet har hamnat på en annan båt nu men rodret är kvar.

Någon som vet var man kan hitta en köpare? Jag skulle kunna kapa upp det och sälja som skrot men det känns bättre att sälja det till nån som behöver det.
Post Reply