begagnade pråmar?

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

begagnade pråmar?

Post by kapstans »

Hej

jag har kikat runt lite på internet i jakten på begagnade pråmar men tycker att utbudet på sådana är lite klent. Finns det någon här som vet något forum just för begagnade pråmar. Det mesta kan vara av intresse även om vi primärt söker en däckspråm på typ 20x6 meter eller liknande.
Har redan letat på blocket, apolloduck, djurgårdsvarvet och de flesta andra svenska mäklare... Vore tacksam för tips
User avatar
tugtrafik
Posts: 265
Joined: 30 Jan 2006, 11:13
Location: Forsvik: Göta Kanals höjdpunkt
Contact:

Post by tugtrafik »

Kolla med Sandinge i Lysekil
http://www.sandinge.com/
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Post by Husum »

Hej
Jag har funnderat i dessa banor också, att försöka få tag i en pråm till rimliga kostnader. Jag fick en ide om att man kanske kan bygga om någon av försvarets 200 båtar (som slumpas ut här och där,) till en däckad pråm, alt. med en ramp i fören. Tror någon här att det är ett genomförbart.projekt :?:
undrar
Håkan Sundström
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Post by kapstans »

Ja en 200 båt låter ju intressant men om jag inte har fel för mig så är ju den relativt smal typ 3,90-4,20 bred och lastar man på tex en grävare kanske det blir instabilt.
Jag har dock funnit några holländska internetsidor där man kan köpa pråmar av den typ som är vanlig där. Det finns för rimliga priser men det är klart att det är ju ett större projekt att bogsera hem en sådan från Holland.
User avatar
Nico
Posts: 141
Joined: 24 Apr 2007, 21:00
Location: Göteborg

Ny sida??

Post by Nico »

Hej tänkte bidra med länken till den här sidan om du inte ha sett det redan//Nico

http://www.multiships.nl/woon_recreatie/main_2.htm
Fartygsägare (28X7) har tidigare haft båtar med 10 m längd, men kände att jag var redo för ett steg frammåt.
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Post by kapstans »

Kul just den sidan har jag inte sett ännu...men kommer att studera den närmare. I utbyte kan jag rekommendera följande sida som också erbjuder flera intressanta pråmar, men tyvärr ligger de i nederländerna...

www.debotshipbrokers.nl
:lol:
Post Reply