Huvudskär

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Arne Timmerling
Posts: 114
Joined: 28 Oct 2004, 10:39

Huvudskär

Post by Arne Timmerling »

Har dessvärre inte haft tid att vara på Fallrepet eftersom arbete och resor tagit all tid. Nu skall det väl vara lite bättre med tid och förhoppningsvis komma ut lite bilder och berättelser igen. Det som jag tänkte berätta nu är att Uffe som ägde Sadelöga som går från Dalarö till Huvudskär avled för någon dag sedan. I dag trafikerade Jungfrun på Huvudskär och skall enligt turistbyrån på Dalarö fortsätta att köra där på samma turlista. Kommer snart med mer skriverier.
Arne
pny
Posts: 64
Joined: 28 Mar 2005, 08:07
Contact:

Post by pny »

Hörde idag rykten att Sadelöga hade köpts av någon med anknytning till Huvudskär. Han vill visst ta upp trafiken mellan Dalarö och Huvudskär igen.

Image

/Patrik
tollesson
Posts: 3
Joined: 13 Sep 2005, 13:50

Post by tollesson »

Vem har tagit fotot av Arne?
Lars Bergman
Posts: 6
Joined: 03 Feb 2005, 08:56
Location: Malmö

Rederi AB Ankarudden - Landsort

Post by Lars Bergman »

Läste just i Dagens Nyheter att Rederi AB Ankarudden - Landsort gjort konkurs. Det ska väl betyda att det var "Sadelöga" som vann kampen om passagerarna över "Jungfrun". Båda fartygen har kört parallellt i sommar och de gånger jag har sett dom gå från Dalarö har det inte varit passagerare nog på fartygen för att täcka kostnader för bunker och personal.
User avatar
Arne Timmerling
Posts: 114
Joined: 28 Oct 2004, 10:39

Post by Arne Timmerling »

Jag tror att "Jungfrun" ägs av Solveig Carlsson. Det finns nog inget kvar i Rederi AB Ankarudden - Landsort idag. Det försvann nog för länge sedan. Jag tror att nuvarande rederi heter Ö-taxi.
Post Reply