Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
edenfeldt
Posts: 18
Joined: 16 Jan 2006, 14:29
Contact:

Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by edenfeldt »

Letar efter nuvarande ägare och eller position på följande båt. Det är en arbetsbåt byggd av Grindsby Plast 1990 och har 2 x Cummins 6BTA5 och en HIAB kran monterad...eller ja den hade det om båten alls finns kvar eller är i drift. Är tacksam för all information jag kan få om hennes nuvarande skick.

Den gick i trafik i stockholms skärgård fram till ca 1997 och därefter såldes hon vidare. Vår familj beställde henne ny och använde henne till soppor och virkestransporter innomskärs. Bilden är en jag hittade på henne i en annons på batnet.se för ett par år sedan. Då var hon i göteborgstrakten och jag sökte då ägaren utan svar.
Attachments
163820060516215634.jpg
163820060516215634.jpg (23.04 KiB) Viewed 25127 times
BSAC
Posts: 1
Joined: 11 Feb 2007, 19:46
Location: Norrköping
Contact:

Båtsök från 22 dec 2006

Post by BSAC »

Såg att du sökte uppgifter om en båt. Jag såg annons när den var till salu hösten 04. Den såldes till ett dykeriförtag i Västervik
Attachments
Grindsby transportbåt 11x3.doc
(1.66 MiB) Downloaded 1220 times
edenfeldt
Posts: 18
Joined: 16 Jan 2006, 14:29
Contact:

Stort tack.

Post by edenfeldt »

Uppskattas, nu har jag lite koll igen, stort tack. :D
Du vet händelsevis inte vad firman heter, vore kul att veta.
kjell madison
Posts: 5
Joined: 15 May 2008, 16:31
Location: värmdö
Contact:

Post by kjell madison »

såg att den annonserades ut nyligen på något forum, alla annonser? eller jag googlade?
Med vänlig hälsning
Kjell Madison
[email protected]
www.varmdomarkarbeten.se
edenfeldt
Posts: 18
Joined: 16 Jan 2006, 14:29
Contact:

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by edenfeldt »

Lyfter denna tråd då jag fortfarande är intresserad av att veta vart hon finns. Är hon kvar i västerviksområdet och i så fall var och hos vem? Alla svar är intressanta.
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by kapstans »

Rimligen är hon registrerad i Transportstyrelsens yrkesbåtsregister varför du bör kunna söka ägaruppgifter ur det. För antar ni har reg nr.
Fredrik Ahlman
edenfeldt
Posts: 18
Joined: 16 Jan 2006, 14:29
Contact:

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by edenfeldt »

Tyvärr har jag ingen signal på fartyget...

Senaste tipset är att hon har ägts av DYK & UV TEKNIK I VÄSTERVIK AB som är nedlagt sedan ca 2011. Så frågan är om hon finns kvar i Västerviksområdet eller om den gått vidare till annan ort.
Sökt tidigare ägare utan resultat tyvärr.
edenfeldt
Posts: 18
Joined: 16 Jan 2006, 14:29
Contact:

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by edenfeldt »

Har nu bekräftat att båten fanns i Västervik och såldes till ett stockholmsföretag för ca 5 år sedan. Ha även hittat ett nummer på henne från tiden på västkusten SFC-2849. Någon som har koll på vilken firma i stockholm som har henne och om SFC-2849 fortfarand gäller?
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by kapstans »

Får tyvärr inget napp i skeppsregistrets båtdel. Ett förslag är att du tar och ringer till Fartygsregistret på Transportstyrelsen och frågar dem om signalen och den senaste uppgiften de har noterad om den samma.
Fredrik Ahlman
edenfeldt
Posts: 18
Joined: 16 Jan 2006, 14:29
Contact:

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by edenfeldt »

Det är nu gjort och hon är avregistrerade när hon lämnade västkusten. Så nu är sista budet: såld till Stockholmsföretag för ca 5 år sedan. Letandet fortsätter, alla tips mottages.

Kan hända att maskinerna är paj på henne och att hon numera puttas eller står/ligger och skräpar någonstans i länet.
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Re: Söker arbetstbåts nuvarande ägare/position

Post by kapstans »

Jag är väl ingen förespråkare av båtregister men här är en nackdel jämfört med skeppen, de blir svårare att lokalisera. Lycka till.
Fredrik Ahlman
Post Reply