Herräng

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Arne Timmerling
Posts: 114
Joined: 28 Oct 2004, 10:39

Herräng

Post by Arne Timmerling »

Hittade ett gammalt foto från slutet av sjuttiotalet. Jag tror att det kan vara Herräng. misstänker att Moberg, författaren (inte Vilhelm utan C. T.) kan ha kommentarer om en sunnen tid.
Arne
Attachments
Herräng i svunnen tid. troligtvis slutet på sjuttiotalet
Herräng i svunnen tid. troligtvis slutet på sjuttiotalet
Claes Thure Moberg
Posts: 73
Joined: 29 Jan 2005, 15:43
Location: Tromsø, Norway

Post by Claes Thure Moberg »

Vatt tetta vara for nokka schrott. Vara jak innblantat i tetta i forfloten tid ???? Jak ikke minnas...

Allvarligt talat. Det ligger någon fil i baknacken och rör sig men den vill inte riktigt öppnas. Det kanske är operativprogrammet uppe i hjärnan hos en gammal gubbe som har fått lite virus från han den där Alzheimer men jag kan inte placera det här närmare. Har du några ledtrådar som kan friska upp minnet.
User avatar
Arne Timmerling
Posts: 114
Joined: 28 Oct 2004, 10:39

Post by Arne Timmerling »

Jag tror att det är utlstningskajen för gruvan i Herräng. Jag vet inte när gruvan bommades. Jag tror att man fortfarande har gjuteriet kvar där uppe.
Arne
Claes Thure Moberg
Posts: 73
Joined: 29 Jan 2005, 15:43
Location: Tromsø, Norway

Post by Claes Thure Moberg »

Har inte varit i Herräng på säkert 30 år. Redan då var väl det mesta av verksamhet stängd där sedan länge. Vill minnas samhället mest funkade som sovstad till Hallstavik, dit jag har haft en del ärenden även i modern tid. Det verkar för övrigt ligga ett pågående projekt, typ något för den händige, på hitsidan om kajen.
Post Reply