Bus och jäkelskap

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Bus och jäkelskap

Post by Husum »

Hej.
Jag skall berätta om en av dom alla bus man gjorde ombord på bogserare
och, även kanske på andra fartyg också.
Det var på Sandvik slutet av 70 talet, så jag hoppas det är preskriberat,
jag var motorman vid den tiden, så det fanns ju möjligheter till förnödenheter till diverse uppfinningar. just detta var inte så tekniskt avancerat, men roligt ändå att se styrman få halva bottenhavet där bak.
Toan på dessa äldre båtar mynnade ut direkt under vattenlinjen, och det var väl alltid inte så trevligt att se det som kom ut på ramarna när man låg förtöjd med styrbordsidan. I allafall, så kom nån på att fästa ett snöre
på backventilen i öppningen till avloppet, (det hör till saken att det kanske inte spolades efter varje besök), och det var ju en enkel sak att fixa
När så tillfället gavs, så var det vid lättgång i lite hård sjö, som det gjordes ett besök av nämde man, och när han satt och säkert funderade på det mesta här i livet i lugn o ro, så vid rätt tillfälle drog man i tampen och upplevelsen var total när man hörde ljudet inifrån huset, och jag garantera att det inte behövdes något toapapper vid det tillfället, resten får ni fundera på själv, men jag skrattar högt för mig själv när jag skriver
detta. Finns det kanske några andra på forumet som har några dylika upplevelser så kanske det skulle vara kul att få läsa det. Jag vet att sådant har förekommit ombord sedan urminnes tider. Trevlig Helg :lol:
Håkan Sundström
Post Reply