bajs

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
örnen
Posts: 120
Joined: 11 Feb 2014, 21:14

Re: bajs

Post by örnen »

Rent löjligt så dom bär sig åt!
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: bajs

Post by zoroaster »

Löjligt är ordet, själv är jag inte miljömupp men tycker man ska ta till vara naturen. Men det går till överdrift; varför får inte en välskött båt ligga till kaj? Och utföra det man behöver bunkra, tömma sludge, proviantera osv.
Lite of men nu bygger man ju om Nockebybron så att regnvattnet inte skall rinna ner i Mälaren utan i uppsamlingsbassänger på Ekerö. Samtidigt så släpper Knivsta ut sitt spillvatten i Garnsviken vid Sigtuna och sedan rinner det vidare till vattenintaget vid Görveln. Likaså spillvattnet från Brista värmekraftverk.
Och varför då stoppa en laglydig båtägare.

D
imar
Posts: 1811
Joined: 02 Nov 2011, 23:44

Re: bajs

Post by imar »

Tyvärr är det nog så att politiker och andra inte bryr sig så mycket, om det blir bra eller dåligt det dom jobbar fram. Huvudsaken är att det går deras väg och dom får sitta kvar på sina poster eller om möjligt få en ännu bättre post.

Detta är inte unikt för platsen i det här fallet utan gäller i stort sett överallt.
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: bajs

Post by zoroaster »

Men vete fasiken om inte Strängnäs kan ta priset.
Har brukat lägga till vid ångbåtsbryggan med min båt. Dels för att jag tycker det är lugnare än i småbåtshamnen samt att jag ofta bara brukar gå upp och handla och sedan vända östvart igen.
En sommar ca 2-3 år sedan låg en stor segelbåt på utsidan/nocken och när jag låg där (på kvällen) kom en tjänsteman från tekniska kontoret, sa han. Han kunde inte förstå att båtägaren inte låg där jag låg. Så jag fick en skaplig utskällning för att jag låg ivägen. Jag förklarade att segelbåten låg där när jag kom men det hjälpte inte. Senare kom ägaren (som vad jag förstår var ganska stad vid kassa och ägde någon stor gård i närheten av staden) han var förbannad för att staden ville att han skulle ligga där jag låg , alltså nordöstra sidan (den mot farleden). Hans flytetyg var ju för djupgående och för långt för den kajen.
I år så hade kommunen satt upp lappar att all förtöjning av fritidsbåtar var förbjuden vid ångbåtsbryggan.
Likaså låg bogserbåten Will här en sommar, skepparen på Will körde Eskil (strömma) och använde Will som bostad. Han hade försökt att få kontakt med kommunen för att få ligga där men ingen varken ville ge eller svara honom.

D
Post Reply