CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by zoroaster »

TV program, där är du nära, Kapstan, Strix (som jag arbetat på för några år sedan) skall göra ett program om Göta Kanal.
Eftersom jag är ordförande i den lokala båtklubben har det via min majl kommit ett erbjudande om att om man tänker åka kanalen eller har annan anknytning så kan man meddela Tsrix. Skall kolla vad puddingen heter som är projektledare. Lägger ut det här ikvälle eller imorgon.

Douglas
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by zoroaster »

Hej
Det rekorderliga fruntimret på Strix Television heter Lotta Madetoja
mobil 0735 107108
vanlig lur 08 52259582


Hittade ingen mail adress till henne


hälsningar

Douglas
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by kapstans »

Väldigt roligt att det finns produktionsbolag som vill visa upp sådan här verksamhet. Jag tror säkert det finns flera på forumet med den specialanknytning de söker. Kul.
Själv har jag bara enstaka gång kört igenom skiljsmässodiket som ren transport men det finns nog mycket att se längs vägn om man har förmånen att ha tiden.
Fredrik Ahlman
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by zoroaster »

Har åkt både arbete och nöje på kanal och älv. Måste finnas mängder att ösa ur. Om man ser till de ca 14 ggr jag åkt har det alltid varit något intressant av ett eller annat att se eller som man upplevt. Har ju lustigt nog alltid farit på varma säsongen och då är det mycket blandad trafik.
Hoppas dom fixar ihop ett bra program eller kanske serie. Fanns ju inte mycket på hemsidan.

Douglas
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by kapstans »

Jaha du menade Göta Älv också. Ja där är man närmast hemmablind vid det här laget. Så det finns nog en del sevvärt som man ej reflekterar över.
Jag tänkte främst sträckan Sjötorp-Mem.
Fredrik Ahlman
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by zoroaster »

Tror att dom inriktar sig på den sträckan Sjötorp-Mem. Denär ju enklast att filma.
Men där finns ju mycket se bara i Sjötorp.

Douglas
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by kapstans »

Jag ser fram emot programmet :mrgreen:
Fredrik Ahlman
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by zoroaster »

Jag med, hoppas att man får in lite av allt, drömmar typ Sjötorp, osv. Vad som jag förstår när man ser vad dom vill så är det att följa med någon båt. Kanske man kan få dom att betala en tor resa, men vet av erfarenheten i branschen att man ska ha allt gratis och tjäna så mycket som möjligt.

Kan man sen få med Aschberg så kan det kanske bli lite bra av det oxå.

Lite off men när jag var på Strix så var det något program han höll på med kommer inte ihåg vad det hette.
Teamet var i Malmö och intervjuade stans totalt tokigaste "massös" ca 65 år. Hon hade haft Nixon, Chrustjov och massa andra storheter som kunder. Robban frågade på. Tanten berättade livfullt om hur akterna genomförts.Helt öppet på gatan utanför sin salong berättade hon.. Robban kunde knappt genomföra intervjun utav skratt. När man man såg den oklippta versionen så låg jag raklång på golvet och vred mig av skratt.


Douglas
User avatar
Klas Andersson
Posts: 467
Joined: 22 Apr 2008, 14:41
Location: Götene

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by Klas Andersson »

"Drömmar typ Sjötorp" ?
Jag var där i helgen och passade då på att fota ett av objekten som kommit ut ur Dockan nu !
antar den här kan platsa in under rubriken ?

Bojorten från Kristinehamn låg i övre bassängen, antar den skall in i Dockan framöver
HPIM2791.JPG
HPIM2792.JPG
HPIM2793.JPG
HPIM2794.JPG
HPIM2795.JPG
Mvh Klas
Borgholm
Posts: 226
Joined: 30 Jan 2008, 16:25
Location: Borgholm
Contact:

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by Borgholm »

Ja Klas, om den skall vara med i tv-inslaget så kan ju "Allt Flyter" vara ett passande namn på programmet! :D
Mvh Fredrik
ÖLANDS JÄRNVÄGAR & SKUTOR:
http://www.olandsjarnvag.se
User avatar
Arne Balderud
Posts: 234
Joined: 20 May 2005, 18:44
Location: Karlstad

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by Arne Balderud »

Det finns INGET som skulle få mej att skaffa en gammal träskuta, inte ens om jag fick betalt. Men beundrar de som gör det och går iland med renoveringen som väll i princip aldrig blir klar med såna skutor.
Tacka vet jag stålfartyg. Iaf enligt mej och speciellt här uppe i sötvattnet i vänern är det väldigt bekymersfritt.
User avatar
Klas Andersson
Posts: 467
Joined: 22 Apr 2008, 14:41
Location: Götene

Re: CONRAD, Övergivet ? vrak? i Sjötorp

Post by Klas Andersson »

ALLT FLYTER ? ja tidvis .... jag är inte helt säker ,men jag tror? att det är den här som låg sjunken i nån hamn nere i Bohuslän ,och skänktes bort för ...1 krona , sen kom den till Hästviken utanför karlstad ,där sjönk den ochså med bara masten över ytan en vinter , möjligt den sjunkit en gång till sen .... har inte hängt med riktigt !
förhoppnings vis så är hon nu OK under vattenlinjen !
hörde ett rykte att det är samma ägare som köpte-fick VALBORG av Göteborgs Maritima Centrum för ...1 kr ?
Valborg blev ju sen upphuggen i Sjötorps Docka efter att legat där några år !!

på samma plats i Dockan ligger för övrigt fortfarande HAMLET av Skärhamn .......
jag skulle bli mycket förvånad om Hamlet någonsin lämnar Sjötorp igen !!
eller ens lämnar Dockan i ett stycke !
Mvh Klas
Post Reply