Lite trögstartat...

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
erik jalking
Posts: 15
Joined: 31 Jan 2005, 12:44
Location: Leksand
Contact:

Lite trögstartat...

Post by erik jalking »

verkar Fallrepet vara, men det kommer väl hoppas jag.
Jag blev också ganska trött på alla färjefanatiker i Landgången. Personligen tycker jag att bara färgen skiljer de förb... lådorna åt!

Så, nu har jag iaf skrivit (svamlat) lite. Hoppas det drar fram lite folk ur gömmorna. Börja skriv lite här!

Kan också meddela att jag snart är på gång igen med "Min Loggbok" Det verkar som om det ska kunna bli Hellevik den här gången. Jag vet att jag brukar ha många läsare som hänger med där och är verkligt intresserade.

www.minloggbok.se Den gamla adressen www.wasanet.nu/loggbok funkar också.

erik
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Post by Magnus Wadell »

Forumet har ju knappt vart uppe en vecka så helt dött tycker jag inte det är. Vi satsar ju på kvalitet snarare än kvantitet och jag tror vi kan få till ett intressant forum så småningom. Det är upp till alla besökare att bidra med historier och kajskvaller!
User avatar
Arne Timmerling
Posts: 114
Joined: 28 Oct 2004, 10:39

Post by Arne Timmerling »

Hej Erik. Jag var ofta inne och kollade på din loggbok. Hade gärna läst mer om hur ni slog runt i Red Light district i Dalsbruk på vinterkvällarna. Hamnkvarteren i Mandal eller Gunnebo är väl inte heller något för en vit man efter mörkrets inbrott. Kanske några ord om hur redaren får kocken att skära blodpuddingskivorna med osthyvel hade varit spännande. Intresseant med det där med olika färger på färjor. Har själv inte tänkt så mycket på det men precis som med vin så verkar det finnas både vita och röda. Det kommer ju så oerhört mycket folk och hälsar på oss och alla har ju massor av historier att berätta. Ofast bara några korta snuttar och långt ifrån noveller, men intressanta ögonblick från livet ombord, i hamnar och på varv. Det vore kul att få in lite av alla historier i ett forum. En dröm vore att det skulle bli så mycket att man en gång om året kunde ge ut ett litet häfte med guldklimpar från forumet. För att spara det åt eftervärlden. Det är ju få som klarar att få till en novell eller roman. Men de flesta klarar att kort skriva ner en lite episod ur vardagen. Det känns som om det inte finns utrymme eller intresse för det på de två stora forumen, Landgången och Skärgårdsforum, som jag givetvis läser varje dag och gillar skarpt. Det forum som vi har som förebild är annars det norska STP-forum som håller hög standard. Mvh Arne
User avatar
erik jalking
Posts: 15
Joined: 31 Jan 2005, 12:44
Location: Leksand
Contact:

Post by erik jalking »

Se på f-n!
Nu fick jag igång några här iaf. Kul!

Ja, helt dött har det ju inte varit, men det har ju heller inte kommit igång några riktiga trådar.

Något som liknar historien om blodpudding och osthyvel har jag inte varit med om. Tvärtom - på de båtar jag har varit har det varit mycket bra käk. Något enstaka misslyckande, men det får man ta. Många av de kockmatroser som är på småbåtarna är inte alls kockar. De tar jobbet iaf och brukar vara riktigt duktiga. Inte heller har jag upplevt att det skulle vara snålt med matbudgeten. (Det var väl närmast det osthyveln gick ut på)

Hoppas att du lyckas med "bokprojektet". Det skulle vara kul! Men det hänger ju naturligvis på vad som kommer in

/erik
Räddaktören
Posts: 12
Joined: 05 Feb 2005, 19:44
Location: Anders

Post by Räddaktören »

Hej alla

Jag tror nog att Fallrepet kommer igång så småningom. Jag ser redan att fler börjar hitta det och jag försöker tipsa mina vänner om det också. Det vore kul om det blev ett "brett" Forum och inte bara färjor (som Landgången) som till sist bara blir trist - det är ju samma saker hela tiden. Speciellt hoppas jag att den mindre passagerarsjöfarten, High Speed-trafik och lite mindre typer av färjor får lite mer rum i det här Forumet. Vägverket skrivs det till exempel inte mycket om. Det är ju ändå Sveriges största färjerederi. Men också för alla som gillar lastsjöfarty, segelsjöfart och andra flytande företeelser. Och kom ihåg, Arne Timmerling ÄLSKAR High-Speed fartyg, eller hur Arne ???
:D

Anders
Post Reply