Presentation

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Frans
Posts: 42
Joined: 28 Oct 2005, 08:04

Presentation

Post by Frans »

Hej!

Jag tänkte jag skulle presentera mig lite kort.

Image

Efter att ha rört mig på Landgången en del, så har jag äntligen hittat hit på allvar. Mer om mig och båtar i Göteborgstrakten nedan:

http://www.allthatfloats.com

Om ingen har något emot det, så lägger jag gärna ut lite bilder från Göteborgstrakten här lite då och då...

/Frans
User avatar
Börje Åström
Posts: 544
Joined: 20 Mar 2005, 21:33
Location: Kalix

Post by Börje Åström »

Välkommen Frans! Vi har svårt att få information från Västkusten=Sveriges framsida eller baksida, välj vilket som passar.
Jag har ställt en fråga tidigare i Forumet om Wiréns nya pråm CARRIER 15 som kommit till Göteborg för c:a en månad sen. Inköpt från USA och bogserad till Göteborg av den Italienska bogserbåten TORE.
Du hittar historien här på Forumet under rubriken Heracles(som skall vara Hercules)
Tag X-ans spårvagn och sök rätt på pråmen. Glöm inte kameran, ta ett par bilder, bege dej sen omedelbart hem och lägg in en bild, så alla på Forumet får se att jag inte ljugit i berättelsen om detta ekipage.
Fredrik Andersson
Posts: 65
Joined: 14 Feb 2005, 21:03

Post by Fredrik Andersson »

Jodå kan meddela att pråmen ligger vid varvet sedan ett bra tag ja.
Ligger på tvärkajen längst in mot stan dvs ostvart.
Ingen bra fotovinkel från stan kan jag säga men som sagt kan vidimera att pråmen är på plats. Har dock inte sett något arbete utföras.
User avatar
Börje Åström
Posts: 544
Joined: 20 Mar 2005, 21:33
Location: Kalix

Post by Börje Åström »

Bra Fredrik, men jag är inte så brydd om fotovinkalar och optimala bildförhållanden som andra Forum sysslar med, utan det vore riktigt skoj att få se ett riktigt amatörfoto av pråmen. Trots allt har vi på det här Forumet lite andra intressen än just pixlar och andra teknikaliteter.
Fredrik Andersson
Posts: 65
Joined: 14 Feb 2005, 21:03

Post by Fredrik Andersson »

Bättre än inget...
Det som syns precis akter om österrikiska "Dürnstein" är i alla fall styrbords aktra hörn av pråmen...
Skall se om jag kan ordna någon bättre bild i veckan.
Håll ut!

Image
User avatar
Börje Åström
Posts: 544
Joined: 20 Mar 2005, 21:33
Location: Kalix

Post by Börje Åström »

Se där, det var en bra början och dessutom fick du med en bild på en Österrikare. Udda hemort för ett fartyg och dessutom en styrhytt som manövreras upp och ner, helt beroende på skepparens humör och tid till pensionsavgång.
User avatar
Frans
Posts: 42
Joined: 28 Oct 2005, 08:04

Post by Frans »

Börje Åström wrote:Välkommen Frans! Vi har svårt att få information från Västkusten=Sveriges framsida eller baksida, välj vilket som passar.
Jag har ställt en fråga tidigare i Forumet om Wiréns nya pråm CARRIER 15 som kommit till Göteborg för c:a en månad sen. Inköpt från USA och bogserad till Göteborg av den Italienska bogserbåten TORE.
Du hittar historien här på Forumet under rubriken Heracles(som skall vara Hercules)
Tag X-ans spårvagn och sök rätt på pråmen. Glöm inte kameran, ta ett par bilder, bege dej sen omedelbart hem och lägg in en bild, så alla på Forumet får se att jag inte ljugit i berättelsen om detta ekipage.
Hmm, jag får ta en titt och se om jag kan hitta den. Återkommer!

/Frans
Post Reply