Behörighet

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Behörighet

Post by Fredrik »

Tja vad ska man säga, det känns många gånger som att handläggarna själva tycker systemet är åt helvete. Men sen rättar sig alla i ledet ändå och beklagar sig lite för att sedemera i sann svensk anda hänvisa dig vidare till nästa instans!
User avatar
Janne Duczynski
Posts: 108
Joined: 03 Jan 2006, 18:31
Location: Falun

Re: Behörighet

Post by Janne Duczynski »

Jag har tidigare i tråden gnällt över att jag tappat behörigheten men har nu upptäckt ett fantastiskt förmånligt skatteavtal i högskatte landet Sverige. Har man fyllt 66 år öppnar sig dörren för att tjäna ganska hyggligt med pengar om man har hälsan och orkar stiga upp på morgonen, upp till 10000 i månaden beskattas bara med 770 Kr.(skattetabell 3)

Det finns massor med företag som letar efter pigga pensionärer som kan jobba när det passar.
Har redan hittat 2 jobb som ger en hygglig avkastning till pilsnerpengar netto, dessutom betalar arbetsgivaren bara 10,25 % i arbetsgivaravgift.
Antar att detta är moroten som regeringen ville med jobbskatteavdraget och den högre skatten som pensionärer betalar.
Synd bara att man inte informerat bättre om den låga skatten för pensionärer som orkar stå på i arbetslivet ett tag till.
Egentligen vill man att alla skall jobba fram till kremeringen för att försörja 2,8 miljoner i offentlig sektor + en halv miljon som går på bidrag.
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Behörighet

Post by Fredrik »

Tja vi måste ju alla förstå att någon ska ju få betala för att rouletten med pensionerna ska få rulla på!
Lervik
Posts: 44
Joined: 18 Sep 2008, 23:49

Re: Behörighet

Post by Lervik »

Janne Duczynski wrote:Jag har tidigare i tråden gnällt över att jag tappat behörigheten men har nu upptäckt ett fantastiskt förmånligt skatteavtal i högskatte landet Sverige. Har man fyllt 66 år öppnar sig dörren för att tjäna ganska hyggligt med pengar om man har hälsan och orkar stiga upp på morgonen, upp till 10000 i månaden beskattas bara med 770 Kr.(skattetabell 3)

Det finns massor med företag som letar efter pigga pensionärer som kan jobba när det passar.
Har redan hittat 2 jobb som ger en hygglig avkastning till pilsnerpengar netto, dessutom betalar arbetsgivaren bara 10,25 % i arbetsgivaravgift.
Antar att detta är moroten som regeringen ville med jobbskatteavdraget och den högre skatten som pensionärer betalar.
Synd bara att man inte informerat bättre om den låga skatten för pensionärer som orkar stå på i arbetslivet ett tag till.
Egentligen vill man att alla skall jobba fram till kremeringen för att försörja 2,8 miljoner i offentlig sektor + en halv miljon som går på bidrag.

För att inte tänka på alla Nysvenskar som går till försäkringskassan och får BETALT för sin
sjuka mosters systers kusin barns pappa som är skottskadad Pirat från Somalia. :mrgreen: :lol: :lol: :lol:
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Behörighet

Post by Fredrik »

Tja frågan kan lät bli mer infekterad men om man vänder på det så så undrar jag hur regeringen resonerar egentligen. Exempelvis vill de att alla alla statliga myndigheter ska bli självfinansierade. Varför inte migrationsverket också...?

Hur skulle det se ut?

Välkommen, det blir 14000 i månaden tack!
zoroaster
Posts: 308
Joined: 17 Mar 2010, 18:34

Re: Behörighet

Post by zoroaster »

Jamen Fredrik den är bra, borde ju funka särskilt mot s-----er, dom har ju skaffat sig lite sido inkomster som pirater.

Men alla skit i behörighet, kör ändå. Borde ju fungera. När jag bodde i Alingsås hade vi en gubbe som polisen tog körkortet av, fick inte köra bil, vad gjorde han körde ändå- Alltså tog länsman bilen. Och gubben köpte en ny (begnad alltså), och länsman tog den med. Inte gick det att stoppa honom. Så varför skulle det gå att stoppa mig om jag kör räkfrossare???( eller som Janne gamla tanter och gubbar)
Det är ju bara att köra igen.

Skit i ett Janne full fram.


Douglas
User avatar
Fredrik
Posts: 267
Joined: 06 Jan 2010, 20:45

Re: Behörighet

Post by Fredrik »

Haha, ja så kan man nog också se det...*=)
Önskar dig lycka till.
Post Reply