B/B Bergvik / Strängnäs

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
golden oil
Posts: 55
Joined: 14 Dec 2009, 19:01

B/B Bergvik / Strängnäs

Post by golden oil »

Är det någon som känner till var Bergviks Deutz kommer från. köpt från danmark ? och vad var tanken bakom att kosta på ett motor byte på henne. deutzen kan enligt deutz själva ge c.a eller drygt 800 hk som den är. tacksam för svar .
anders fridh
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2010, 18:36

Re: B/B Bergvik / Strängnäs

Post by anders fridh »

motorn kom från en fiske båt som hade brunnit så pappa köpte den å bytte för att de skulle vara lättare att andvända bergvik på vintern de gjordes på varvet som vi hade då korsholms varvet
golden oil
Posts: 55
Joined: 14 Dec 2009, 19:01

Re: B/B Bergvik / Strängnäs

Post by golden oil »

tack anders. skulle vara roligt att höra mer. vilken fiskebåt,skulle ni ha den mellan korsholmen / dalarö, lite stor . men luna fanns ju där före, och en liten brötbåt. ulf dinensons milos. min faxe. det var jobigt besvärligt och kallt vill jag minnas.men fint som ... på sommarn.
anders fridh
Posts: 2
Joined: 02 Jan 2010, 18:36

Re: B/B Bergvik / Strängnäs

Post by anders fridh »

tjena är det nåt så slå en pling så kan ja hjälpa till me de ja kommer ihåg om bergvik 070 557 23 97 anders
Bicgatepc02
Posts: 3
Joined: 28 Jan 2013, 11:07

Re: B/B Bergvik / Strängnäs

Post by Bicgatepc02 »

I kontraktet står det tvåmastad har jag sett nu, men min mor sa alltid att hon hade tre master
från början...hon lever inte heller längre , så jag har ingen att fråga. Det kan ha varit något annat
hon menade ex. en klyvarbom ?
Post Reply