Landgången?

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
kapstans
Posts: 1000
Joined: 21 Aug 2007, 09:07
Location: Trollhättan

Landgången?

Post by kapstans »

Hej

God fortsättning till alla trevliga skribenter på fallrepet!

Jag swkulle nu på förmiddagen som vanligt efter besöket på fallrepet gå in på Landgången men den sidan visade sig vara nedstängd pga av påhopp. Är det någon som vet vad som hänt? Efter fallrepet är ju landgången den bästa sidan på nätet!!!
:(
Fredrik Ahlman
User avatar
Ruston
Posts: 88
Joined: 01 Sep 2006, 19:14
Location: Kalmar

Re: Landgången?

Post by Ruston »

God fortsättning!

Jag har frekvent besökt landgången, men aldrig upplevt några hot eller andra otrevliga saker, men det kanske har tagits bort innan jag sett något?
Att stämningen ökar några grader när tex piratproblemet eller fackliga frågor diskuteras är ju självklart, men vem som hotar eller utför påhopp som admin skriver, vet jag ej, men nog är det mer intressant med heta diskussioner om pirater än om buffén smakar skit på nån finlandsfärja.....
Björn Holm
Posts: 11
Joined: 19 Feb 2005, 19:12
Location: Tjörn

Re: Landgången?

Post by Björn Holm »

Det var en lastfartygsdiskussion som tyvärr orsakade stängningen. Tonen mot moderatorerna blev väl hård och jag förstår om de som lägger jobb på att driva forumet inte vill ha en massa påhopp.
User avatar
Jevemo
Posts: 36
Joined: 10 Dec 2006, 15:04
Location: Brastad (Lysekil)

Re: Landgången?

Post by Jevemo »

Jag tycker, i motsats till Björn, inte att det var något direkt påhopp utan mer en välriktad kritik av admin som ledde till en panikartad stängning av forumet.

Kritiken gällde deras sätt att censurera inlägg som inte, i deras ögon, var politiskt korrekta.

Allt det här blossade upp efter att det publicerats en del inlägg om sjölivet för 35 år sedan.

Admin har lagt ner ett jättejobb på ett väldigt bra forum, men när man börjar tro att man är allsmäktig och kan styra vad folk får läsa börjar det spåra ur rätt ordentligt.


Hur som helst med det men det innebär att en del av oss kommer att hoppa av Landgången om de bestämmer sig för att öppna forumet igen.
__________________________

Bosse Jevemo
User avatar
Skepptikern
Posts: 4
Joined: 16 Feb 2005, 09:01

Re: Landgången?

Post by Skepptikern »

Jevemo wrote:Jag tycker, i motsats till Björn, inte att det var något direkt påhopp utan mer en välriktad kritik av admin som ledde till en panikartad stängning av forumet.
Kritiken gällde deras sätt att censurera inlägg som inte, i deras ögon, var politiskt korrekta.
Allt det här blossade upp efter att det publicerats en del inlägg om sjölivet för 35 år sedan.
Admin har lagt ner ett jättejobb på ett väldigt bra forum, men när man börjar tro att man är allsmäktig och kan styra vad folk får läsa börjar det spåra ur rätt ordentligt.

Hur som helst med det men det innebär att en del av oss kommer att hoppa av Landgången om de bestämmer sig för att öppna forumet igen.
Håller nog inte med helt där.
- Vad är välriktad kritik av admin som på sin fritid fixar med ett gratisforum? Självklart får de styra vad folk får läsa, de äger forumet och betalar själva kostnaderna...
- Har du sett alla PM som skickades och alla inläggg som raderades?
Vad gäller huvudfrågan - prostitution - så tycker jag den höga acceptansen av densamma är det sämsta med hela sjömansyrket. Förevändningarna är många, familjeflickor mm. PK-argumentet känns i sammanhanget lamt. Det må vara att man med mindre insikt och samvete i unga år nyttjade tjänsterna, men att i efterhand romantisa kring det hela känns bara skrämmande.
(Inte för att jag påstår att just du gjorde det)

//Skepptikern
Post Reply