Mesinian Bay, Gr

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
imar

Re: Mesinian Bay, Gr

Post by imar »

Beträffande Delta Captain så ser det ut såhär. För en tid sedan gick hon ut från sin ankarplats när det blåste och jag drog nog fel slutsats av detta. Efter att hon återvänt till sin ankarplats den gången så har hon varit ute och rört på sig två gånger. Det var troligen av annan anledning som vi inte vet som hon gick ut i stormen. När båtar ligger här och rör på sig ibland brukar det vara för att de håller på med något, reparationer, klassning eller liknande. I båda fallen kan det troligen behövas provkörningar ibland.
imar

Re: Mesinian Bay, Gr

Post by imar »

Jag var i hamnen idag och såg förödelsen efter den senaste stormen. Det blåste 8-9 beaufort rätt in i hamnen där omhändertagna smuggelbåtar ligger i avvaktan på auktion. Två seglare, den ena utanpå den andra, låg och högg mot kajen och varandra så att de fick stora skador. Bl. a bröts stormasten på den utanpåliggande ketchen. Bordläggningen bröts upp på flera ställen. När jag kom dit idag hade man lagt ut länsor runt de båda och en tankbil hade just sugit upp olja. Vid samtal med chauffören framgick att det inte var några stora mängder han sett. De här två båtarna har beslagtagits i samband med att de stoppats vid narkotikasmuggling strax söder om Peloponnesos för några år sedan. Chauffören sa fem år och jag gissar att det är däromkring. Han var också irriterad för att det tar så lång tid att få till stånd en auktion. Nu ligger de fortfarande här i hamnen och drar pengar och blir sämre för varje dag som går. De skulle bara behöva ligga några månader tyckte chauffören och jag håller med. Men det är rättsväsendets kvarnar som mal så långsamt misstänker jag och det är många som skall sätta stämplar på många olika papper innan det blir klart och rättssäkert. De som hyr ut länsor och bevakar förtöjningar är säkert glada för säkra inkomster garanterade av staten.
Attachments
CIMG7138.JPG
CIMG7136.JPG
Post Reply