En liten ordlek i väntan på något väsentligt?

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Börje Åström
Posts: 544
Joined: 20 Mar 2005, 21:33
Location: Kalix

En liten ordlek i väntan på något väsentligt?

Post by Börje Åström »

Jag hittade inga av de båtar jag söker på AIS:en och om jag hittade dem så visste jag inte vad de gjorde där? Därför kände jag mej lite deprimerad, men så kom min son och sambo från Luleå. Vi eldade bastu(vedeldad) fuktade munnen med en lager, drack en 12-årig Chivas Regal som inte öppnats på 30 år. Skulle man inte bli nöjd då?
Bastun var bra, ölen var bra, men den anrika Chivasen hade efter 30 år förvandlats till något man inte kunde tro. Mina vänner här på Forumet! Gör inte det misstaget att spara spriten för att den ska bli dyrare och godare. Sprit är ingen antikvitet utan den skall drickas direkt.
I väntan på att öppna en "färskare" flaska, så tyckte min son Mattias att jag skulle försöka lära mej den här och jag hoppas att den också passar här i Forumet.
Three switched witches watch three Swatch watches. Which witch watch witch Swatch watch?
Rolle
Posts: 476
Joined: 07 Apr 2005, 19:28

Lager

Post by Rolle »

Du ska nog hålla dej till Lager dricka :oops: :wink:
User avatar
Flunkbuster
Posts: 25
Joined: 31 Jan 2005, 10:08
Location: Djurö/Värmdö & Eckerö/Åland

Post by Flunkbuster »

Gammal sprit är bara att kasta! Det smakar glas! Sprit ska drickas upp med en gång! -Brukade min gamla morfar säga.
Claes Thure Moberg
Posts: 73
Joined: 29 Jan 2005, 15:43
Location: Tromsø, Norway

Post by Claes Thure Moberg »

Tack för de förklarande orden. Då förstår jag varför det smakar råtta i käften i dag. Den där dj*****a konjaken som vi avslutade med i går kväll hade helt enkelt gått över sista förbruksdatum. Jag skall genast sända in ett klagomål till konsument - ett eller annat.
Post Reply