Great Happy...

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
KRNI
Posts: 289
Joined: 28 Jan 2005, 18:08
Location: Stockholm
Contact:

Great Happy...

Post by KRNI »

..på besök utanför Slite, Gotland. 26.000-tonnaren med hemmahamn Hong Kong skall ibörjan på nästa vecka avsegla till Florida. För tillfället har Sunnanvik avslutat sin första resa till fartyget och vid midnatt är det dags för det andra lasset.

Image

Fartygsinformation:
IMO nr 9136474
Signal VRVF7
Byggd 1997
Ägare: Great Happy Shipping, Hong Kong.

Någon som kan ta reda på mer så vore det intressant. Besättningen ombord består av indier så kommunikationen är något begränsad! :)

Trevlig helg!
/KRNI
Fredrik Andersson
Posts: 65
Joined: 14 Feb 2005, 21:03

Post by Fredrik Andersson »

Tack för bilden! Antar indierna fryser...

Är läktringarna i samma omfattning som tidigare eller har antalet minskat? Går all cement som läktras fortsatt till USA eller förekommer ännu något till Västafrika?
User avatar
KRNI
Posts: 289
Joined: 28 Jan 2005, 18:08
Location: Stockholm
Contact:

Post by KRNI »

Vågar inte svara på det, men efter detta är det en resa till Köping och därefter ytterligare en läktring planerad.

Snart är det dags att lämna Slite (kl. 02.00) för tredje lasset! :D
/KRNI
Rolle
Posts: 476
Joined: 07 Apr 2005, 19:28

Läktring

Post by Rolle »

Använder ni Great Happys kranar , blåser ni med tryckluft eller är det skruvar och elevatorer har aldrig sett en Cementbåt. Men vatten och cement är ju en dålig kombinasion skulle gärna se en bild på läktringen :wink:
User avatar
KRNI
Posts: 289
Joined: 28 Jan 2005, 18:08
Location: Stockholm
Contact:

Re: Läktring

Post by KRNI »

Rolle wrote:Använder ni Great Happys kranar , blåser ni med tryckluft eller är det skruvar och elevatorer har aldrig sett en Cementbåt. Men vatten och cement är ju en dålig kombinasion skulle gärna se en bild på läktringen :wink:
Luftlossning till läktringsbåten, dubbla slangar i ett luftlossningspaket och en returluftslang. Vid varje läktring används ett förligt och ett aktra paket, denna resa (den tredje resan) så lossas till deras lucka 3 och 5. Tyvärr har jag ingen översiktsbild, men här är en bild på hur det ser ut på deras lastluckor. Vi använder både egna och läktringsbåtens kranar. Dock är det inte alltid de fräschaste kranar de har och när krok/block på ca 0,5 ton kommer svingande i 2-meters stötar så gäller det att se upp! :D

Image

På bilden ses en indisk styrman. Antagandet beror på de rena kläderna! :lol:

/KRNI
Rolle
Posts: 476
Joined: 07 Apr 2005, 19:28

Tackar

Post by Rolle »

Tackar för det
Post Reply