Inlägg

Diskussionsforum - Registera dig för att läsa och skriva på forumet.
Post Reply
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Inlägg

Post by Husum »

Hej, kanske vi kan hjälpa Magnus o grabbarna på forumet med delvis problem för mig med inlägg på fallrepet, det kan ju bero på min dator, men är det andra som måste dubbel inlogga vid varje inlägg på trådar
ja kan ju kontakta Magnus själv, men ja ville bara kolla så andra har detta
inte direkt kattastrofala problem, men ändå.
Trevlig helg på er, själv har jag supit surströmming i kväll.
Halvlivad
Håkan Sundström
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Post by Magnus Wadell »

Hej Husum!
Hoppas doften av surströmming lagt sig något. Förstår inte riktigt vad du menar men det finns ju en del problem med forumets programvara.

Det vanligaste är nog ändå att man trycker 'Nytt Inlägg' istället för 'Besvara' när man vill skriva i ett existerande ämne. Lite dåligt översatt där kan tyckas.

Glädjande nog är vi klara med en uppgradering till PHPBB version 3 och kommer att flytta över allt till nya sidan inom kort. Det behövs även en ny logotyp för sidan. Någon som känner sig manad?
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Post by Husum »

Hej, Jo det är så här att jag är inne på forumet och tittar och vill då göra ett inlägg, då skriver jag mitt namn o lösen, ok. då är jag inloggad, när jag trycker på besvara i en tråd och vill posta, så måste jag logga in på nytt. och sen skriva o posta.
så är det för mig, inte så stor deal men lite omständigt.
Hälsn.
Håkan Sundström
User avatar
Magnus Wadell
Administratör
Posts: 366
Joined: 28 Oct 2004, 11:22
Contact:

Post by Magnus Wadell »

Nej så skall det naturligt vis inte vara. Undersöker saken, trevlig kväll!
Eskes
Administratör
Posts: 164
Joined: 28 Jan 2005, 17:18
Location: Stockholm
Contact:

Post by Eskes »

Låter som cookie problem. Kan vara webbläsarens inställning.
Jag jobbar med PHP programmering och kan kanse hjälpa till om det bhövs vid något tillfäle.
//Mattias
User avatar
Husum
Posts: 388
Joined: 05 Jan 2006, 18:19
Location: Husum

Post by Husum »

Hej. Samma sak på jobbdatorn jag sitter vid nu, är inloggad och vill besvara ett inlägg, när ja trycker på knappen besvara, så säger han du är inte inloggad ang lösenord, då när det är gjort kommer jag direkt till menyn svara på ämne. Men det jag skulle fråga nu är kommer det bli samma möjlighet att infoga bild från sin egen HD, som det är nu, eller blir det att man måste ha ett bildhotell?.för övrigt ska jag fundera på nåt förslag till logga.
Hälsn
Håkan Sundström
repfall
Posts: 17
Joined: 28 Oct 2004, 01:27
Location: Stockholm
Contact:

Post by repfall »

Du kommar att kunna infoga bilder.

Vi har gjort en testkonvertering till nya versionen, se
http://phpbb3.fallrepet.se/

Det som fattas nu är bara att hyfsa till en design, se annan tråd, och den slutliga flytten blir när detta är klart.
Post Reply